برق و الکترونیک

برق و الکترونیک

برق و الکترونیک

برق و الکترونیک

دانلود کتاب الکترومغناطیس پارسه

magnetic1 دانلود کتاب الکترومغناطیس پارسه

الکترومغناطیس به مطالعهٔ پدیده‌های الکتریکی و مغناطیسی و ارتباط این دو با هم می‌پردازد. از طرفی یکی از ۴ نیرو بنیادی طبیعت است .الکترومغناطیس توصیف‌گر بیشتر پدیده‌هایی است(به جز گرانش) که که در زندگی روزمره اتفاق می‌افتد. الکترومغناطیس همچنین نیرویی است که الکترون‌ها و پروتون‌ها را در داخل اتم‌ها پیش هم نگه می‌دارد.

نیروی الکترومغناطیس است که در هر دو تجلی میدانهای الکتریکی و میدانهای مغناطیسی می‌باشد، هر دو جنبه‌های ساده اما مختلف از الکترومغناطیس هستند و از این رو ذاتا یه یکدیگر مربوط اند. بنابراین، تغییر میدان الکتریکی تولید میدان مغناطیسی و برعکس تغییر میدان مغناطیسی تولید میدان الکتریکی می‌کند این اثر به نام القای الکترومغناطیسی است، و اساس عمل برای ژنراتورهای الکتریکی، موتورهای القایی و ترانسفورماتورها می‌باشد . میدانهای الکتریکی معلول چند پدیده‌های الکتریکی معمول هستند مانند: پتانسیل الکتریکی (مانند ولتاژ باتری) و جریان الکتریکی (مانند جریان برق). میدانهای مغناطیسی معلول نیروی مربوط با مغناطیس هستند. نیروی الکترومغناطیسی از طریق تبادل ذراتی به نام فوتون‌ها و فوتون‌های مجازی عمل می‌کند. مفاهیم نظری الکترومغناطیس منجر به توسعه نسبیت خاص توسط آلبرت اینشتین در سال ۱۹۰۵ شده‌است.

کتاب الکترومغناطیس پارسه با بیانی روان و ساده مطالب مورد نیاز را کاملاً شرح و بسط داده است و  همچنین شامل تست های متعددی از هر مبحث می باشد. این کتاب در ۵ قسمت مجزا خدمت شما ارائه می شود که مباحث زیر در آن پوشش داده شده است:

  • آنالیز برداری
  • قانون کولن و میدان الکتریکی
  • قانون گاوس
  • پتانسیل الکتریکی
انرژی الکتریکی

دانلود   دانلود مستقیم : کتاب الکترومغناطیس پارسه


tag  حجم فایل : 10 مگابایت

پسورد   پسورد فایل : www.mohandesyar.com

منبع  لینک منبع
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد